Försäkringsbolag

Cirkulär skadereglering

Är du privatperson som vill ha hjälp med ditt ärende? Besök vår sida för försäkringstagare

CIRKULERA

Hantering och åtgärd av skadade mobiltelefoner och annan elektronik genom inhämtning, skadeverifiering och anpassad ersättning till försäkringstagare.

Exempelvis reparerad enhet, likvärdig utbytesenhet eller kontantreglering.

SAK- OCH STORSKADOR

Hantering och åtgärd av skadade produkter genom inhämtning, värdering och försäljning.

Exempelvis hemelektronik, möbler och stulna cyklar. Även större partier vid brand i butik eller transport- och vattenskador.

HÅLLBARHETSDATA

Beräkning av miljöpåverkan från de produkter som hanteras.

Vi erbjuder cirkulär expertis och kvalitetssäkrad hållbarhetsdata, för rapportering och som stöd i era beslutsprocesser.

Läs mer

Vi är med er hela vägen

PRODUKT​

Helhetslösning för returer, överskott, utgående sortiment eller skadade produkter. Frigör värdefullt lagerutrymme och fokusera på er kärnverksamhet, vi löser resten.

LÖSNING

Logistik, sortering och inventering. Produkten värderas och säljs sen vidare i den säljkanal som bäst passar varje enskild produkt.

RAPPORT

Vi spårar alla aktiviteter och beröringspunkter genom hela processen. Ni får analyser och rapporter på era viktigaste nyckeltal och kvalitetssäkrad hållbarhetsdata redo att använda till er rapportering.
1793303

SEK

i ekonomisk besparing* för försäkringsbolag under 2023.
0

TON CO2e

i miljömässig besparing* för försäkringsbolag under 2023.

Hur mycket kan vi hjälpa er att spara?

*ekonomisk samt miljömässig besparing är de kostnader och utsläpp som undviks genom reparation eller ersättning via utbytesenhet jämfört med kontantersättning.

Enkelt, kundvänligt och tryggt

Genom våra avtal med ett flertal leverantörer får ni en säker och flexibel lösning oavsett geografisk plats, typ av tjänst eller produkt.

Rikstäckande och enhetlig tjänst

Oavsett var era kunder bor erbjuds de samma hantering och drop-in möjligheter via något av PostNords 6.500 postombud i Sverige.

Fulltäckande skadeverifiering

Motverkar bedrägeriförsök vilket historiskt motsvarar en reduktion på 30% av initialt registrerade ärenden.

Kundtjänst och digitala stödsystem

Support till både era försäkringstagare och skadehandläggare samt kontinuerlig uppföljning av specifika ärenden.

Hög reparationsgrad och flexibilitet

Vi arbetar med en kombination av auktoriserade och oauktoriserade reparationer och kan därmed åtgärda fler skador vilket ger er en högre kundnöjdhet. Med ett nätverk av oberoende leverantörer får ni även en ökad flexibilitet och riskspridning.

Analys, rapportering och kvalitetssäkrad hållbarhetsdata​

Månadsrapporter med kontinuerlig uppföljning av era viktigaste nyckeltal samt väl underbyggd hållbarhetsstatistik redo att användas för er rapportering och till era kunder.

Vill du ha HJÄLP MED cirkulär skadereglering?

Om du letar efter cirkulär skadereglering och optimerad hantering av sak- och storskador – då har vi lösningarna för dig och din verksamhet!

Maila mig på simon.ortega@godsinlosen.se eller kontakta någon av mina kollegor

Simon Ortega, kundansvarig Försäkringsbolag

Våra digitala verktyg möjliggör cirkulära affärer

CIRCULAR PLATFORM™

Enkelt att implementera, enkelt att använda. Friktionsfri cirkulär produkthantering i er verksamhet med vår digitala plattform – en optimerad lösning med fokus på ökat ekonomiskt och miljömässigt värde.

PLANETARY MODEL™

Med korrekt förståelse av era produkters negativa och positiva miljöpåverkan kan ni accelerera er omställning. Med Planetary Model™ får ni även kvalitetssäkrad hållbarhetsdata som löser era rapporteringskrav.

Returhuset: Vårt hem för PRODUKTER

Produkterna vi hanterar säljs via Returhuset. Utöver att vara en webbshop är Returhuset även representerat på digitala marknadsplatser så som Tradera, Blocket, Fyndiq och CDON. 

Cirkulär återförsäljning som gynnar både er verksamhet och vår planet!